"Reklam planının ilk kararı ürün veya hizmetin nereye ve nasıl yerleştirileceğidir."

Post Image

"Reklam planının ilk kararı ürün veya hizmetin nereye ve nasıl yerleştirileceğidir."

 

Attila Öğüd

Atilla Ögüd

1939 yılında Giresun’da doğdu. Kabataş Erkek Lisesi’nden mezun olduktan sonra iki yıl Ankara Hukuk Fakültesi’nde, ardından New York Üniversitesi’nde “Retail Merchandising and Marketing” adlı bölümde eğitim gördü. Gima ve Shell şirketlerinde çalıştı. 

1975’te Sadettin Ağırnas ile Artaş Reklam Ajansı’nı kurdu

1978’de Artaş Reklam Ajansı ile Cenajans ile birleşti. 

1982’de Aya Reklam Ajansı’nı kurdu. 

1980'lerin başlarında Türk reklamcılığının ilk sektörel dergisi Mesaj'ı, 1991 yılında Marketing Türkiye'yi kurup yayınladı. Bir yandan da Star TV'deki “Onbeşgün” isimli programın sunuculuğunu yaptı.

1987 yılında geçirdiği bypass ameliyatının ardından yarı emekli bir döneme girdi.

1989’den itibaren AVC Pazarlama ve İletişim Hizmetleri Grubu’nu yönetti.

Uluslararası Periyodik Yayınlar Federasyonu (FIPP) Yönetim Kurulu’nun Türkiye Temsilcisi, Avrupa’nın önemli reklam yarışmalarından EPICA’nın uluslararası büyük jürisinin üyesiydi.

Reklamcılar Derneği'nin temellerinin atılmasında önemli görevler üstlendikten sonra derneğin kurucu üyeleri arasında yer aldı. 

 “Reklamcı Attila Beyin Kırk Yıllık Plakları” adında bir kitap yazdı.

2000 yılında geçirdiği kalp krizini nedeniyle aramızdan ayrıldı.

Kaynakça: https://reklaminsan.com
halklailiskiler.com.tr/Reklamcilik_tarihimizden_sayfalar
attilabey.tumblr.com
anyflip.com/vllv/bpkz/basic 

Önceki
SERP NEDİR?
Sonraki
CPM NEDİR?