“İyi ki ben bir yaratıcı değil; reklamcı ve satışçıyım.”

Post Image

Serdar Erener: Ben yaratıcı değilim

Erener'den yaratıcılıktan vazgeçemeyenlere yeni bir öneri: Bilgelik.

 

Brand Week Istanbul - Serdar Erener

Brand Week Istanbul 2014’ün dördüncü gününde reklamcı Serdar Erener, “Stop calling me creative!” adlı sunumuyla sahne aldı. Erener sahneye karton bir kutuyla çıktı ve konuşmasına, kutunun içinde, kendisi için çok özel bir kişiye vereceği bir hediye olduğunu söyleyerek başladı.

Erener sunumunun başında, kendisinden önce sahneye çıkan Hegarty‘nin tüm sözlerine katıldığını, sadece “yaratıcı” kelimesiyle derdi olduğunu ve bugün Brand Week Istanbul’a bu konuda gıcıklık yapmaya geldiğini söyledi. Alametifarika’nın kısa hikâyesinden bahsettikten sonra ünlü reklamcı, kendi yolcuğunda öne çıkan soru işaretlerini ve kişileri anlattı. Erener hikâyesinde, ABD’li biyolog ve iş adamı Craig Venter’ı kahramanı olarak gösterdi ve bir gün onun gibi olmak istediğini söyledi. Erener ikinci kahramanı olarak Darwin‘i işaret etti ve ekledi: “Tam bir Darwin manyağıyım.”

Brand Week Istanbul - Serdar Erener

 

Yaratıcılığın yeni bir kelime olduğunu biliyor musunuz?

 

Erener konuşmasında yaratıcılık kelimesinin aslen bilim alanında ilk kez 1927 yılında kullanıldığını, ardından diğer disiplinlere yayıldığını belirtti. Ancak bu kelimenin kendisi için en rahatsızlık verici kullanımının “sanat piyasası”nda gerçekleştiğini söyledi. Erener anlatımına İngiliz sanatçı Grayson Perry‘den örnek vererek devam etti ve yaratıcılığın ön plana çıkmasının “kendini yok etme”yle sonuçlanacağını söyledi: “İyi ki ben bir yaratıcı değil; reklamcı ve satışçıyım.”

Brand Week Istanbul - Serdar Erener

Sunumuna Woody Allen’ın Zelig filminden ve İtalyan nöropsikolog Giacomo Rizzolatti‘den videolar göstererek devam eden reklamcı, diğer iki kahramanı Bernays ve Gandhi‘den “genetik harikalar” (genetic beauties) olarak bahsetti. Erener’in yaratıcılık kelimesi yerine önerdiği şey ise wisdom (akıl, bilgelik) oldu.

 

Hegarty’ye anlamlı hediye

 

Erener konuşmasının sonunda, salonda merakla beklenen karton kutunun sırrını da açıkladı. Erener, “O yalnızca bir reklamcı değil bir bilge” sözleriyle takdim ettiği Hegarty‘ye küçük bir büstünü hediye etti. Ardından bu büstün, Efes harabelerindeki dört tanrıçadan biri olan Sophia‘dan (bilgelik) esinleneler yapıldığını söyleyerek konuşmasına son verdi.

Brand Week Istanbul - Serdar Erener

 

06.11.2014 - 16:25 | Tuğba Özögretmen   Media Cat

Önceki
iOS için WhatsApp'a Küçük Ama Çok Faydalı Bir Özellik Ekleniyor!
Sonraki
Meta’dan Facebook ve WhatsApp kullanıcılarına 'şifrenizi değiştirin' uyarısı