Ferrari logosun yaratılışı

Post Image

Pahalı arabalardan oluşan bir dünya, zevk, güzellik ve başarı gösterilerinin dünyasıdır. Enfes arabalarla eşleşebilecek çekici marka isimleriyle aşırı doyurulmuştur. Hız, yarış ve rotalar dendiğinde bu kelimelerden hangisi aklınıza geliyor? Çoğu kişi bunun bir “Ferrari” olduğunu söyler. Şirket, yüzyıllar boyunca yarışta lider konumunu aldı. Formula 1’i Ferrari takımı olmadan hayal edebiliyor musunuz? Bu, bugün anlatılacak olan 90 yıllık bir başarı öyküsüdür.

Ferrari logosu evrimi

Ferrari logosu, dünyadaki en tanınmış on amblemden biridir. Ve logodaki siyah bir at, logoyu taşıyan bir araba ile ilişkilendirilir. Özellikle at gururlu, yakışıklı ve yine siyahsa, şirket logosundan ziyade bir şövalye armasına benziyor.

Ferrari logosu nedir

1994 ve 2002 ferrari logolarının karşılaştırması

Bununla birlikte, Ferrari’nin logo geçmişi, insanlık tarihinin göründüğünden çok daha karanlık bir dönemiyle ilgilidir. Tarih doğrudan atlarla ilgili değildir. İlk resim, I. Dünya Savaşı sırasında en az as olmayan Francesco Baracca’nın dövüşçü gövdesine yerleştirildi. 34 havadan zaferle anıldı. Savaşın sonunda Montello yakınlarında vuruldu ve kaza yerine bir anıt inşa edildi.

1994 ve 2002 Ferrari atlarının karşılaştırması

Enzo Ferrari, cesur pilota büyük hayranlık duyuyordu. Ama Barraca’nın ailesine logoda Francesco’nun uçağının resmini kullanıp kullanamayacağını sormakta zorlandı. O zamanlar arabalarında basit bir yazı vardı ve bu değiştirilecekti. At tam otururdu ama Enzo’yu tutan bir şey vardı. Bunu bilen Francesco’nun annesi Enzo’yu ziyaret etti ve fotoğrafı kullanmasına izin verdi. Ayrıca ona şans getireceğini söyledi. Ve haklıydı!

Enzo Ferrari

Bu nedenle Enzo, Ferrari logo resmini oluşturmak için siyah bir at kullandı. Bir at, gücün ve otoritenin bir sembolüdür, ancak bir at duruşu saldırganlık ve hızdan bahseder. Bu tür özellikler, birinci sınıf bir yarış arabası için olmazsa olmazdır. Enzo ayrıca arka plan olarak Modena’nın parlak bir kanarya kırmızısı rengini ekledi ve anavatanını anmak için logonun üstüne bir İtalyan bayrağı yerleştirdi.

Ferrari logosu nasıl çizilir

Ferrari amblemi, 2002

Benzer bir logo yapmak için, dört nala koşan bir at tasvirine ihtiyacınız olacak. Böyle bir resmi bulmak veya satın almak, onun siluetini siyah olarak çizebilirsiniz. Bir arka plan ekleyin ve doğru şekilde ölçeklendirmek için bir vektör programı kullanın.

Bazen bir yarış Ferrari logosu, “Scuderia Ferrari” veya “Ferrari’nin Ahırları” anlamına gelen “S” ve “F” harfleriyle tamamlanır. Başlangıçta, imzanın tamamı logonun üzerindeydi, ancak şirket yalnızca bir resim bırakmaya karar verdi. 2018’den itibaren birçok sosyal ağda eski logoya şahit olabiliriz. Bazen en son trendlerin arkasına geçmek yerine kökene dönmek daha iyidir!

Önceki
Nike logosunun hikayesi
Sonraki
Twitter hissedarlarından Musk’a satışa onay