Merhaba.
Ben bir dijital pazarlama uzmanıyım. Bu sektöre adım atalı 23. yıl olacak, yani bir kaç gün sonra. 23 yılda bir çok şey değişti, bu çok normal. Ama şaşırtıcı olan, bazı şeylerin hiç değişmemesi. Sizce dijital pazarlamada neler değişmemiş olabilir?
Eğer bir reklam ajansıysanız, her şeyin değişeceğini bilirsiniz ve bilirsiniz ki bu sıralamada en son müşteriniz değişir.
Bir ajans müşterisi ne istediğini bilmeyebilir. Dijital pazarlama ajansı, müşterinin hedeflerine ulaşması için en iyi yolları tavsiye etmelidir. Ajans; müşterisinin ihtiyaçlarını anlamalı ve müşterisine uygun stratejiler önermelidir.
Güzel ama dijital pazarlama stratejisi nedir?
Dijital pazarlama stratejisi, bir işletmenin dijital pazarlama faaliyetlerini planlamaya ve yönetmeye yönelik plan ve yöntemlerdir. Strateji, işletmenin hedeflerine ulaşması için dijital pazarlama yöntemlerini belirler, hangi yöntemlerin etkili olacağını tahmin eder.
Dijital pazarlama stratejisi, işletmenin hedeflerine ulaşmak için hangi yöntemlerin kullanılacağını, bu yöntemlerin nasıl uygulanacağını ve bunların ne zaman uygulanacağını belirtir.
Dijital pazarlama stratejisi sadece yöntemleri belirlemek ve tahmin etmek de değildir.
Müşteri segmentlerinin belirlenmesi, dijital pazarlama stratejisinin önceliği olmalıdır. Müşteri segmentleri, işletmenin hedef kitlelerini belirler ve bu sayede işletme, dijital pazarlama yöntemlerini bu hedef kitleye uygun bir şekilde kullanabilir.
Dijital ajans müşteri segmentlerine göre websitesi ve sosyal medya kanallarını konumlandırmalıdır. Bu, müşteri segmentlerine uygun bir şekilde dijital pazarlama faaliyetlerini yönetmeyi ve hedeflerine ulaşmayı kolaylaştırır.
Müşteri segmentleri belirlenirken potansiyel müşterilerin ilgi alanlarını tespit etmek işe yarayabilir. Bu, işletmenin dijital pazarlama faaliyetlerini daha etkili bir şekilde yönetmesine yardımcı olur.
Pazarlama stratejisi kurarken farklılaşma ve konumlandırma önemli unsurlardır. Farklılaşma, bir işletmenin ürünlerini veya hizmetlerini diğer rakiplerinden ayıran özellikleri belirtir.
Konumlandırma ise, bir işletmenin ürünlerini veya hizmetlerini, hedef kitlenin zihninde nasıl yerleştirdiğini ifade eder.
Nerede, kiminle nasıl rekabet edeceksiniz?
Bu soruların cevabı, işletmenin hedef pazarını ve rakiplerini belirlemeye yardımcı olur.
Müşteri segmentini tespit ettiniz ama sizi tercih etmesi için neler yapmalısınız?
Bu sorunun cevabı, müşteri segmentlerinin ihtiyaçlarını karşılayacak ve onların tercih edeceği özellikleri içeren ürünler veya hizmetler sunmak olabilir.
Ayrıca, müşteri segmentlerine uygun fiyatlandırma, müşteri hizmetleri ve marka imajı da müşterilerin sizi tercih etmelerine yardımcı olabilir.
23 yılda öğrendiğim bir çok şey oldu. Ama bunlardan belki de en önemlisi şuydu; Doğru soruları sormalısınız? Dijital pazarlama yaparken doğru sorular sizi doğru cevaplara götürür. Başarı; ancak doğru soruları sorduğunuzda ulaşabileceğiniz noktadır.
Aynı mantıkla, müşterinizin kafasında doğru soruları tetiklemelisiniz? Örneğin ben nasıl bir dijital pazarlama ajansı ile çalışmalıyım?
Ve yine aynı mantıkla; müşterim beni neden tercih etsin?
bunlar hiç değişmeyecek.