Facebook ve Instagram'ın kişisel 2021 özeti özellikleri

  17 Aralık 2021



Facebook ve Instagram'ın kişisel 2021 özeti özellikleri

Sosyal medya platformlarında kişiselleştirmeye dair verilere ulaşmak kullanıcıları çok mutlu ediyor. 2021 yılının son demlerinde Instagram ve Facebook, 2021'deki anıların görülmesine yönelik açılış ekranlarını kişilerin anılarından oluşturuyor. Facebook yılbaşı kartı oluştururken Instagram paylaşılan hikâyeleri derleyerek 2021 özetini kullanıcılara sunuyor.

Facebook özellikle gidilen mekanların ve günlük duygu durumlarının en çok paylaşıldığı platformlardan biri. Facebook'un oluşturduğu kişiselleştirilmiş kartta ise yıl boyunca vakit geçirilen mekanları ve duygu durumları ön plana çıkarıyor. 30 Aralık 2021'e kadar bu kartları kullanma imkanı tanınıyor.

Instagram'ın yıl sonuna özel kişiselleştirilmiş hikâyeleri ise kullanıcıların 10 hikâye sınırına göre ekleyeceği hikâyelerden oluşuyor. Bu özelliğin karşınıza çıkması için yıl boyunca 3'ten fazla hikâye paylaşmış olmanız gerekiyor. Özellikle arşiv özelliğinizi aktif hâle getirmeniz de hikâyelerinizin kaydedilmesi ve böylece sonradan paylaşılması imkânını sunuyor. Yılbaşına kadar bu kapsülü oluşturabilirsiniz.

Pandeminin etkisiyle birlikte yeni yıl heyecanı diğer yıllara göre daha buruk bir noktada. Yine de Spotify 2021 özeti, Instagram ve Facebook gibi sosyal medya platformlarının bazı kişiselleştirme fırsatları sunmasıyla 2021 özetlerini ön plana çıkarmak kullanıcılara iyi geliyor. Bu hikâyelere ve kapsüllere önümüzdeki haftalarda herkesin yoğun ilgi duyacağı öngörülüyor. 

Instagram'da önceki yıllarda görsel içerik ön plana çıkıyordu. Genelde postlarla paylaşılan bu içeriklerden en çok etkileşim alanlarını yıl sonunda görebiliyorduk. Fakat şu an görsel içeriklerin büyük kısmını hikâyeler, videolar ve reellar oluşturuyor. Instagram reels ve video içeriklere yoğunlaşmayı 2022 yılında da hedefliyor.



Etiketler :
instagram, #facebook, sosyal medya, kişiselleştirme, 2021 özet